Supanje kot del ekstremne preizkušnje: Z morja do vrha

Pes na rdečem supu, ženska na oranžnem supu ter moški in ženska na belem supu.

Izkušena športnika Ross Murray-Jones in Chris Ryan sta leta 2017 zapustila rodni London, da bi zagnala posel z napredno smučarsko opremo. Nepričakovano sta se znašla v Sloveniji in jo zaradi čudovite narave in kakovosti življenja nemudoma vzljubila. Da bi lepoto in raznolikost države, ki je postala njun novi dom, predstavila tudi drugim, sta se domislila edinstvene in izjemno zahtevne vzdržljivostne preizkušnje, ki sta jo poimenovala Sea to Summit (Z morja do vrha).

Začetek odprave Sea to Summit - Piran.

Ekstremni triatlon sta Britanca 5. septembra 2019 začela v Piranu in končala na Triglavu. Kljub nekaj težavam na poti in utrujenosti pa sta ga opravila v 23 urah in 43 minutah, 17 minut pred iztekom 24-urnega roka. Z Rossom smo se pogovarjali o podrobnostih podviga, ki bo, kot načrtujeta fanta, tlakoval pot prvemu slovenskemu ekstremnemu triatlonu, predvsem o tem, kako sta v preizkušnjo vključila supanje. 

Ali bralcem, ki izziva Z morja do vrha ne poznajo, lahko razložite, za kaj gre?

Noah Charney (v Sloveniji živeči ameriški pisatelj, op. p.) je lani zapisal, da je v Sloveniji mogoče zjutraj smučati, popoldne pa se kopati v morju. Sea to Summit povzema to misel: je triatlonska preizkušnja, ki sega od turkizne vode Jadranskega morja do najvišjega vrha v Južnih Alpah (2864 m). Triatlon v skupni dolžini 224 kilometrov in s 4400 metri višinske razlike ima tri osrednje faze, ki morajo biti opravljene v manj kot 24 urah:

  1. faza: 15 kilometrov supanja od Pirana do Kopra,
  2. faza: 194 kilometrov kolesarjenja od Kopra do Krme – 2400 metrov višinske razlike,
  3. faza: 15 kilometrov teka in vzpona iz Krme (dolina v Julijskih Alpah) na Triglav – 2000 metrov višinske razlike.

Kratek posnetek celotnega podviga si lahko ogledate tudi na tej povezavi.

Konec njune odprave - Triglav.
Ko sta vendarle dosegla Kredarico, je bil Ross že tako utrujen, da je Chris dejal, da ne more več naprej. Slednji je vztrajal, da morata skupaj na vrh Triglava, in nazadnje je obema uspelo doseči Aljažev stolp.

Prvo fazo podviga ste torej opravili na supu, a s supanjem ste pričeli šele nedavno; je bil začetek težak?

Imel sem srečo, da sem se pred tem izzivom udeležil trimesečnega veslanja z morskim kajakom okrog filipinskega otoka Palawan; na tej ekspediciji sem se marsičesa novega naučil o morju. A veslanje s supom je bilo zame vseeno nekaj novega. Na potovanju sem spoznal italijanskega učitelja supanja Stefana Roversija, ki me je nekaj tednov učil, kako upravljati s sup desko. Dnevno sva preveslala 40 kilometrov, tudi v močnem vetru in visokih valovih.
Dobra stran supanja je, da je primerno za vse starosti in stopnje fizične pripravljenosti. Začetnik se lahko na sup postavi že v manj kot eni uri. Da pa bi se s Chrisom čim bolje pripravila na najin ekstremni podvig in se naučila pravilne tehnike supanja – s čimer sva se želela izogniti morebitnim poškodbam in izgubi energije – sva za pomoč prosila člane slovenske ekipe za hitrostne preizkušnje s supom Tiki Team. Ti so naju na tedenskih treningih kmalu naučili pravilnega supanja.

Kaj vam je pri supanju še posebej všeč, sploh če ga primerjate z ostalimi športi?

Supanje je enostaven in uporabniku prijazen šport, saj so pripomočki cenovno dostopni, tehnike veslanja pa se lahko naučimo zelo hitro. Je zabavna aktivnost, v kateri lahko uživajo vsi, družinski člani, prijatelji, celo naši kosmatinci! Sup deska je krasen pripomoček za nepozabne dni v naravi, z njo denimo pridemo do sicer težko dostopnih krajev, kot je na primer Titov vojaški podzemni tunel na hrvaškem Visu. Supanje je tudi odlična fizična aktivnost, z njo si krepimo notranje, trebušne, nožne, hrbtne in celo vratne mišice. Med pripravami na podvig sva bila s Chrisom navdušena nad tem, da sva pri veslanju s supom lahko krepila zgornji del telesa, pri kolesarjenju in teku namreč vsa moč prihaja iz nog.

Vmesna postojanka med odpravo - Ljubljana
Na svoj veliki podvig sta se Britanca pripravljala tudi na Ljubljanici, kjer sta preizkusila svoji sup deski Hydro-Force.

Kaj menite o modelu supa Fastblast; se vam zdi dovolj hiter in vsestransko uporaben?

Lahko rečem, da je bil napihljivi sup Bestway Hydro-Force Fastblast Tech najin idealen sopotnik. Med veslanjem na morju sva na dan podviga doživela tudi sunke burje v hitrosti 20 kilometrov na uro, kar pomeni močan veter in valove, ki bi lahko ogrozili podvig. Toda 15 centimetrov debela deska je kljubovala tudi takim vremenskim nevšečnostim. Sup Fastblast je bil namreč stabilen, ko sva to najbolj potrebovala.
Dolga in vitka oblika ročno obdelane sup deske je idealna za treninge srednjih razdalj (10 do 15 kilometrov). Zadovoljno lahko potrdim, da se deska odlično obnese v vseh razmerah, tako na italijanskem morju kot mirnih vodah Bohinjskega jezera. Z njim sem se spustil celo 10 kilometrov po hitri Soči – in preživel (smeh). Povrhu vsega sem sup dobil popolnoma opremljen, torej skupaj s črpalko, nahrbtnikom, vrvico in kompletom za popravilo, tako da sem lahko takoj začel trenirati.

Napihljivi Hydro Force Sup v rdeči barvi.
Sup Hydro-Force Fastblast Tech je primeren za športnike, ki cenijo hitrost in bi s supom morda radi tudi tekmovali.

Bi deske za supanje Hydro-Force priporočili drugim?

Vsekakor. Bestway je nedvomno vložil veliko časa v oblikovanje sup desk, ki so primerne za vse vrste supanja, od potovalne do tekmovalne, kakršna je moja. Model Hydro-Force Fastblast Tech je moja prva sup deska in nad njo sem navdušen. Če želite sup, ki bo zmogel več, mislim, da z modelom Fastblast ne morete zgrešiti. Se vidimo na vodi!

Med odpravo Sea to Summit je bilo treba tudi malo počiti.
Preizkušnja Z morja na vrh je uvod v prvi slovenski ekstremni triatlon Sloveneman, ki ga Britanca želita organizirati v svoji novi domovini, saj pravita, da imamo v Sloveniji veliko triatlonskih prireditev, ekstremnega triatlona pa še ne
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial